albertbahn.hu

AM 96-os sorozat

MŰSZAKI ADATOK
Darabszám: 120
Pályaszámok: 441-490, 501-570
Gyártó: GEC Alstom / Bombardier
Gyártási év: 1996-1999
Kompozíció: 3 kocsi: motor- + pót- + vezérlőkocsi
Ülőhelyek száma: 212
Tengelyelrendezés: Bo´Bo´+2´2´+2´2´
Tömeg üresen: 169 t
Áramnem: 3 kV =, 25 kV 50 Hz ~ (utóbbi csak a 441-490 psz.)
Motorok: 4 db háromfázisú aszinkron motor
Teljesítmény: 1400 kW
Legnagyobb eng. sebesség: 160 km/h
Ütközők közötti hossz: 79200 mm
Egy kocsi hossza: 26400 mm
Szélesség: 2860 mm
Tengelytáv (forgóváz): 2560 mm

Az AM 96-os motorvonatok jellegzetessége a vezetőállást körülvevő vastag gumigyűrű. Ez teszi lehetővé több vonategység egyetlen átjárható szerelvénnyé való összekapcsolását. Két vonategység összekapcsolásakor a gumigyűrűk összenyomódnak, így biztosítják az átjárót. A vezetőállások pedig elfordulnak az útból.

Luxemburg

Luxembourg pályaudvar

A Belga Nemzeti Vasúttársaság (SNCB/NMBS) két csatolt AM 96-os IC-motorvonata (3 kV =) vár az indulásra.

A Belga Nemzeti Vasúttársaság (SNCB/NMBS) két csatolt AM 96-os IC-motorvonata (3 kV =) vár az indulásra.

Itt látszik, hogy két vonategységből hogy lesz átjárható vonat (a vezetőállást belül félre lehet hajtani az útból).

Itt látszik, hogy két vonategységből hogy lesz átjárható vonat (a vezetőállást belül félre lehet hajtani az útból).

Hozzászólás írásához kérem, jelentkezzen be!