AM 96-os sorozat
MŰSZAKI ADATOK | |
Darabszám: | 120 |
Pályaszámok: | 441-490, 501-570 |
Gyártó: | GEC Alstom / Bombardier |
Gyártási év: | 1996-1999 |
Kompozíció: | 3 kocsi: motor- + pót- + vezérlőkocsi |
Ülőhelyek száma: | 212 |
Tengelyelrendezés: | Bo´Bo´+2´2´+2´2´ |
Tömeg üresen: | 169 t |
Áramnem: | 3 kV =, 25 kV 50 Hz ~ (utóbbi csak a 441-490 psz.) |
Motorok: | 4 db háromfázisú aszinkron motor |
Teljesítmény: | 1400 kW |
Legnagyobb eng. sebesség: | 160 km/h |
Ütközők közötti hossz: | 79200 mm |
Egy kocsi hossza: | 26400 mm |
Szélesség: | 2860 mm |
Tengelytáv (forgóváz): | 2560 mm |
Az AM 96-os motorvonatok jellegzetessége a vezetőállást körülvevő vastag gumigyűrű. Ez teszi lehetővé több vonategység egyetlen átjárható szerelvénnyé való összekapcsolását. Két vonategység összekapcsolásakor a gumigyűrűk összenyomódnak, így biztosítják az átjárót. A vezetőállások pedig elfordulnak az útból.
Luxembourg pályaudvar
Hozzászólás írásához kérem, jelentkezzen be!