Vasúti járművek: Svájc › RhB - Rhätische Bahn › Villamos mozdonyok
Ge 4/4 II sorozat
MŰSZAKI ADATOK | |
Darabszám: | 23 |
Pályaszámok: | 611-633 |
Gyártó: | SLM, BBC |
Gyártási év: | 1973, 1984-85 |
Nyomtáv: | 1000 mm |
Tengelyelrendezés: | Bo’Bo’ |
Áramnem: | 11 kV / 16,7 Hz ~ |
Teljesítmény: | 1700 kW |
Indítási vonóerő: | 179 kN |
Legnagyobb eng. sebesség: | 90 km/h |
Szolgálati tömeg: | 50 t |
Ütközők közötti hossz: | 12960 m |
Szélesség: | 2650 mm |
Tengelytáv (forgóváz): | 2300 mm |
A Ge 6/6 II-esek beszerzését követően az RhB 1970-ben újabb szériát rendelt volna a jól bevált típusból, azonban végül korszerűbb megoldás mellett döntött: 10 db négytengelyes tirisztoros mozdonyt rendelt az SLM-BBC konzorciumtól. A 611-620-as pályaszámú mozdonyok 1973-ban készültek el. Külsőleg az SBB Re 4/4 II-es sorozatú mozdonyaira hasonlítanak, belül azonban különböznek. Az Re 4/4 II-esek fékezéskor képesek az energia visszatáplálására, azonban az akkori technika nem tette lehetővé a tirisztoros vezérlés és a rekuperációs fék együttes megvalósítását. Az RhB mozdonyai így a fokozatmentes vezérlés érdekében visszatáplálás nélkül, a tetőre helyezett ellenállásokon emésztik fel a fékezéskor keletkező elektromos energiát. 1982-ben további 13 példányt rendelt a graubündeni vasúttársaság, melyek 1984-85-ben álltak szolgálatba. A Ge 4/4 II-esek igazi univerzális mozdonyok, a gyorsvonatoktól a tehervonatokig minden vonatnem továbbításában szerepet kapnak. Duplán csatolva akár 400 tonnás vonatokat is húzhatnak 35 ezrelékes emelkedőn.
MGB Furka-Oberalp-Bahn (Brig - Andermatt - Disentis)
Chur
Hozzászólás írásához kérem, jelentkezzen be!