albertbahn.hu

Vasúti járművek: Magyarország  ›  Börzsöny 2020 Kft.  ›  Dízelmozdonyok

GV 3700 (C-50) sorozat

MŰSZAKI ADATOK
Darabszám: 3
Pályaszámok: 3737, 3739, 3756
Gyártó: MÁV Északi Járműjavító
Típus: C-50 GV 3700
Gyártási év: 1954-1955
Nyomtáv: 760 mm
Tengelyelrendezés: B
Motor: Csepel D 413
Teljesítmény: 37 kW
Erőátvitel: mechanikus
Indítási vonóerő: 42,5 kN
Legnagyobb sebesség: 30 km/h
Szolgálati tömeg: 7 t
Ütközők közötti hossz: 4600 mm
Szélesség: 1850 mm
Magasság: 2600 mm
Tengelytáv: 1500 mm

A C-50-es a magyarországi kisvasutak elterjedt mozdonytípusa. A kéttengelyes járművek gyártása 1952-ben kezdődött, 1968-ig több, mint 250 db készült belőlük. A GV 3700-as altípusba tartozó mozdonyok kerekei belső csapágyazásúak. A 3739-es és a 3756-os pályaszámú mozdonyok a nagybörzsönyi önkormányzat tulajdonában vannak, míg a 3737-es magántulajdonú jármű. A 3756-ost, mely korábban a Szobi Gazdasági Vasúton teljesített szolgálatot, légfékkel is felszerelték. Mára mindhárom mozdony megkapta 12-jegyű UIC-pályaszámát is (eszerint a 3737 és a 3739 a 8234-es, a 3756 a 8235-ös sorozatszámot kapta). Az áttekinthetőség kedvéért itt a régi pályaszámukon szerepelnek.

Magyarország

318 Márianosztra - Nagyirtás Erdei Vasút

Márianosztra, a "magyar Disentis". Háttérben a bazilika és az egykori pálos kolostor.

Márianosztra, a "magyar Disentis". Háttérben a bazilika és az egykori pálos kolostor.

A csatlakozásra várnak az utasok az állomáson.

A csatlakozásra várnak az utasok az állomáson.

Egymás mellett a két társaság vonatai.

Egymás mellett a két társaság vonatai.

Érkezés Márianosztrára

Érkezés Márianosztrára

A visszafogáshoz visszatolat a vonat...

A visszafogáshoz visszatolat a vonat...

...a csonkavágány kitérőjéhez.

...a csonkavágány kitérőjéhez.

Félreáll a mozdony a csonkavágányra.

Félreáll a mozdony a csonkavágányra.

Miután a kocsi kissé visszagurult, a mozdonyt a másik végére kapcsolják.

Miután a kocsi kissé visszagurult, a mozdonyt a másik végére kapcsolják.

Visszatérés az állomásra

Visszatérés az állomásra

Utasokra várva

Utasokra várva

Mindkét vonat indulásra készen

Mindkét vonat indulásra készen

Indulás utasokkal tele Nagyirtáspuszta felé

Indulás utasokkal tele Nagyirtáspuszta felé

"Járműparádé" Márianosztrán. Míg a 3756-os mozdony a tárolóvágányon várakozik kocsijával, az állomáson a motorkocsi randevúzik a 3737-essel.

"Járműparádé" Márianosztrán. Míg a 3756-os mozdony a tárolóvágányon várakozik kocsijával, az állomáson a motorkocsi randevúzik a 3737-essel.

"Járműparádé" Márianosztrán. Míg a 3756-os mozdony a tárolóvágányon várakozik kocsijával, az állomáson a motorkocsi randevúzik a 3737-essel.

"Járműparádé" Márianosztrán. Míg a 3756-os mozdony a tárolóvágányon várakozik kocsijával, az állomáson a motorkocsi randevúzik a 3737-essel.

"Járműparádé" Márianosztrán. Míg a 3756-os mozdony a tárolóvágányon várakozik kocsijával, az állomáson a motorkocsi randevúzik a 3737-essel.

"Járműparádé" Márianosztrán. Míg a 3756-os mozdony a tárolóvágányon várakozik kocsijával, az állomáson a motorkocsi randevúzik a 3737-essel.

Felhagyott kőfejtő tövében kanyarodik Márianosztra felé a 3756-os mozdony az új személykocsival.

Felhagyott kőfejtő tövében kanyarodik Márianosztra felé a 3756-os mozdony az új személykocsival.

Felhagyott kőfejtő tövében kanyarodik Márianosztra felé a 3756-os mozdony az új személykocsival.

Felhagyott kőfejtő tövében kanyarodik Márianosztra felé a 3756-os mozdony az új személykocsival.

Az első vonat duplázva jön Nagybörzsönyből. A motorkocsit egy mozdonyvontatta vonat követte, 3 percen belül.

Az első vonat duplázva jön Nagybörzsönyből. A motorkocsit egy mozdonyvontatta vonat követte, 3 percen belül.

Az első vonat duplázva jön Nagybörzsönyből. A motorkocsit egy mozdonyvontatta vonat követte, 3 percen belül.

Az első vonat duplázva jön Nagybörzsönyből. A motorkocsit egy mozdonyvontatta vonat követte, 3 percen belül.

Az első vonat duplázva jön Nagybörzsönyből. A motorkocsit egy mozdonyvontatta vonat követte, 3 percen belül.

Az első vonat duplázva jön Nagybörzsönyből. A motorkocsit egy mozdonyvontatta vonat követte, 3 percen belül.

Az első vonat duplázva jön Nagybörzsönyből. A motorkocsit egy mozdonyvontatta vonat követte, 3 percen belül.

Az első vonat duplázva jön Nagybörzsönyből. A motorkocsit egy mozdonyvontatta vonat követte, 3 percen belül.

Az első vonat duplázva jön Nagybörzsönyből. A motorkocsit egy mozdonyvontatta vonat követte, 3 percen belül.

Az első vonat duplázva jön Nagybörzsönyből. A motorkocsit egy mozdonyvontatta vonat követte, 3 percen belül.

Az első vonat duplázva jön Nagybörzsönyből. A motorkocsit egy mozdonyvontatta vonat követte, 3 percen belül.

Az első vonat duplázva jön Nagybörzsönyből. A motorkocsit egy mozdonyvontatta vonat követte, 3 percen belül.

Esőben halad át a Márianosztra felé igyekvő vonat a Bezina-patak újjáépült hídján.

Esőben halad át a Márianosztra felé igyekvő vonat a Bezina-patak újjáépült hídján.

Esőben halad át a Márianosztra felé igyekvő vonat a Bezina-patak újjáépült hídján.

Esőben halad át a Márianosztra felé igyekvő vonat a Bezina-patak újjáépült hídján.

Esőben halad át a Márianosztra felé igyekvő vonat a Bezina-patak újjáépült hídján.

Esőben halad át a Márianosztra felé igyekvő vonat a Bezina-patak újjáépült hídján.

Füstös-forrás megállóhely után meredeken kapaszkodik a vonat Nagyirtáspuszta felé.

Füstös-forrás megállóhely után meredeken kapaszkodik a vonat Nagyirtáspuszta felé.

Füstös-forrás megállóhely után meredeken kapaszkodik a vonat Nagyirtáspuszta felé.

Füstös-forrás megállóhely után meredeken kapaszkodik a vonat Nagyirtáspuszta felé.

Füstös-forrás megállóhely után meredeken kapaszkodik a vonat Nagyirtáspuszta felé.

Füstös-forrás megállóhely után meredeken kapaszkodik a vonat Nagyirtáspuszta felé.

Füstös-forrás megállóhely után meredeken kapaszkodik a vonat Nagyirtáspuszta felé.

Füstös-forrás megállóhely után meredeken kapaszkodik a vonat Nagyirtáspuszta felé.

Nagyirtáson egymás mellett pihen a márianosztrai és a nagybörzsönyi vonat.

Nagyirtáson egymás mellett pihen a márianosztrai és a nagybörzsönyi vonat.

Az új fogadóépületben egy kis kávézó is működik.

Az új fogadóépületben egy kis kávézó is működik.

C-50-esek egymás közt

C-50-esek egymás közt

A 3739-es Ercsiben kezdte pályafutását 1954-ben.

A 3739-es Ercsiben kezdte pályafutását 1954-ben.

Az 1955-ben gyártott 3756-os Kapuvárról érkezett.

Az 1955-ben gyártott 3756-os Kapuvárról érkezett.

Mindketten a 80-as években kerültek a Nagybörzsönyi Erdei Vasútra.

Mindketten a 80-as években kerültek a Nagybörzsönyi Erdei Vasútra.

Hozzászólás írásához kérem, jelentkezzen be!