albertbahn.hu

Svájc  ›  Vasútvonalak

Waldenburgerbahn (Liestal - Waldenburg)
750 mm

BLT Waldenburgerbahn

Liestal - Waldenburg

BLT 10-es villamos

Rodersdorf - Basel - Dornach

503-as számú vonal

Sissach – Olten

Liestal

A WB szerelvénye a tárolóvágányon pihen, amikor a közös peronhoz Cisalpino EuroCity érkezik.

A WB szerelvénye a tárolóvágányon pihen, amikor a közös peronhoz Cisalpino EuroCity érkezik.

Indulás Waldenburg felé

Indulás Waldenburg felé

Indulás Waldenburg felé

Indulás Waldenburg felé

    A 750 mm-es sínpár egy darabig párhuzamosan fut az 500-as számú Basel - Olten fővonallal.

    A 750 mm-es sínpár egy darabig párhuzamosan fut az 500-as számú Basel - Olten fővonallal.

    Liestal pályaudvarán a Waldenburg felől érkező járatok a Basel felé közlekedő, normál nyomtávú vonatokkal közös peronhoz érkeznek. A 750 mm-es sínpár egy darabig párhuzamosan fut az 500-as számú Basel - Olten fővonallal.

    Altmarkt

    Liestal felől közelít a kicsi vonat.

    Liestal felől közelít a kicsi vonat.

    Altmarkt állomásnál

    Altmarkt állomásnál

    Altmarkt állomásnál a kisvasút nyomvonala elválik a nagyvasútétól: dél felé fordul, a Frenke patak völgyébe.

    Bad Bubendorf

    Esti árnyak kúsznak a vasút felé, ahogy a nap lassan alábukik a dombok mögött.

    Esti árnyak kúsznak a vasút felé, ahogy a nap lassan alábukik a dombok mögött.

    A nap utolsó sugarai még éppen elérik a Waldenburg felé tartó vonatot.

    A nap utolsó sugarai még éppen elérik a Waldenburg felé tartó vonatot.

    Bad Bubendorf állomás

    Bad Bubendorf állomás

    December végén korán lemegy a nap a dombok között. Utolsó sugarai itt még éppen elérik a Bubendorf közelében haladó vonatot.
    A járművezetőnek hála, egy gyors sprinttel még én is elértem a második képen láthatót.

    A Waldenburgerbahn 750 mm-es nyomtávolsága ellenére nem turisztikai célú kisvasút, hanem a Bázel-környéki elővárosi közlekedési hálózat része. A 13 km hosszú vasút inkább a budapesti HÉV-vonalakra hasonlít. A kicsike szerelvények csúcsidőben 15 percenként járnak, és a falvak között a meghökkentő és a 760 mm-es nyomtávú hazai kisvasutakon elképzelhetetlen 75 km/h-s sebességgel száguldoznak.
    A Waldenburgerbahn 2016. óta a Bázel-környéki villamosvonalakat is üzemeltető Baselland Transport-hoz (BLT) tartozik. A tervek szerint 2022-ben – kihasználva Liestal pályaudvarának átépítéséből adódó kényszerű üzemszünetet – 1000 mm-es nyomtávra építik át a vonalat, ezzel párhuzamosan érkeznek majd az új, a jelenleginél 20 centiméterrel szélesebb, 2400 mm széles járművek.

    Oberdorf Winkelweg

    Érkezik a 17-es Liestal felől.

    Érkezik a 17-es Liestal felől.

    A 12-es motorkocsi nemrég hagyta el a waldenburgi kocsiszínt, hogy a délutáni csúcsban segédkezzen.

    A 12-es motorkocsi nemrég hagyta el a waldenburgi kocsiszínt, hogy a délutáni csúcsban segédkezzen.

    A 12-es motorkocsi nemrég hagyta el a waldenburgi kocsiszínt, hogy a délutáni csúcsban segédkezzen.

    A 12-es motorkocsi nemrég hagyta el a waldenburgi kocsiszínt, hogy a délutáni csúcsban segédkezzen.

    Érkezik a 17-es Liestal felől. A 12-es motorkocsi nemrég hagyta el a waldenburgi kocsiszínt, hogy a délutáni csúcsban segédkezzen.

    Leszáll az este az oberdorfi evangélikus templomra és a mellette elhaladó kicsi vonatokra.

    Leszáll az este az oberdorfi evangélikus templomra és a mellette elhaladó kicsi vonatokra.

      Leszáll az este az oberdorfi evangélikus templomra és a mellette elhaladó kicsi vonatokra.

      Leszáll az este az oberdorfi evangélikus templomra és a mellette elhaladó kicsi vonatokra.

        Oberdorf Winkelweg állomás és Waldenburg kivilágított várromja

        Oberdorf Winkelweg állomás és Waldenburg kivilágított várromja

        Leszáll az este az oberdorfi evangélikus templomra és a mellette elhaladó kicsi vonatokra. Oberdorf Winkelweg állomás és Waldenburg kivilágított várromja.

        Oberdorf evangélikus temploma előtt halad el a Waldenburgba tartó vonat.

        Oberdorf evangélikus temploma előtt halad el a Waldenburgba tartó vonat.

        Egy háromrészes ingavonat indul Oberdorf Winkelweg megállóhelyről.

        Egy háromrészes ingavonat indul Oberdorf Winkelweg megállóhelyről.

        Oberdorf Winkelweg megállóhely, háttérben a templommal

        Oberdorf Winkelweg megállóhely, háttérben a templommal

        Oberdorf Winkelweg megállóhely közelében a vonatok az evangélikus templom előtt haladnak el.

        Oberdorf Station

        Oberdorf főutcáján egyvágányú pályán, villamosként járnak a vonatok.

        Oberdorf főutcáján egyvágányú pályán, villamosként járnak a vonatok.

        Oberdorf főutcáján egyvágányú pályán, villamosként járnak a vonatok. A Waldenburgerbahn jó példa arra, hogyan lehet egy kisvasutat vagy akár egy normál nyomtávú tram-train vonalat falvak központján át vezetni.

        Waldenburg Station

        Ingavonatok a végállomáson

        Ingavonatok a végállomáson

        Ingavonatok a végállomáson

        Ingavonatok a végállomáson

        A 14-es számú motorkocsi Liestal felé indult két vezérlőkocsiját tolva. Hamarosan forgalomba áll a 12-es is a délutáni csúcsidőben.

        A 14-es számú motorkocsi Liestal felé indult két vezérlőkocsiját tolva. Hamarosan forgalomba áll a 12-es is a délutáni csúcsidőben.

        Ingavonatok a végállomáson. A 14-es számú motorkocsi Liestal felé indult két vezérlőkocsiját tolva. Hamarosan forgalomba áll a 12-es is a délutáni csúcsidőben.

        Hozzászólás írásához kérem, jelentkezzen be!