Rodersdorf Station végállomás és egy téli naplemente a kocsiszín felől nézve
A bázeli 10-es viszonylat Európa egyik leghosszabb villamosvonala. A keskeny nyomközű villamos a Solothurn kantonbeli Rodersdorfból indul, majd Basel Landschaft kantonon és Bázel városán áthaladva, 26 km megtétele után, 63 perc alatt éri el dornachi végállomását.
A 10-es villamosvonal mai formájában két keskeny nyomközű vasútvonal, a Birsigtalbahn (Rodersdorf - Heuwaage) és a Birseckbahn (Aeschenplatz - Dornach) összekötéséből jött létre. A Birsigtalbahn (BTB) első szakasza 1887-ben nyílt meg. 1905-ben villamosították 750 V egyenfeszültséggel. A vonal 1910-ben érte el teljes hosszát, amikor átadták az utolsó, Flüh-Rodersdorf szakaszt is. Az 1974 óta a Baselland Transport AG (BLT) részét képező Birsigtalbahnt 1984-ben állították át villamosüzemre, vonalszáma a 17-es lett.
A másik vonal, a Birseckbahn (BEB) 1902-ben nyílt meg Dornachbrugg végállomással (a Dornach Bahnhof - Dornachbrugg szakasz 1969-ben szűnt meg). Ez volt az eredeti 10-es villamos, a Basler Strassenbahnen üzemeltetésében. A vonal 1916-ban lett önálló magánvasút, és az is maradt a bázeli elővárosi közlekedéssel foglalkozó társaságok 1974-es fúziójáig, amikoris 10-es vonalszámmal az újonnan megalakult Baselland Transport AG (BLT)-hez került.
A két különálló villamosvonalat 1986-ban kapcsolták össze. A 17-es villamost (Birsigtalbahn) Heuwaage végállomásnál összekötő vágányokkal a bázeli villamoshálózathoz kapcsolták, Theater megállóhelynél megépült az összeköttetés a Bankverein felé (a villamosok korábban csak a Barfüsserplatz felé tudtak kanyarodni). Ettől kezdve az új 10-es villamos a bázeli városközponton áthaladva egyesíti a rodersdorfi és a dornachi ágat.
Rodersdorf és Leymen között Franciaország területén suhannak a villamosok.
Leymen
Flüh és Rodersdorf között a villamos Franciaország területén halad. Itt egyetlen állomás található: Leymen. A németországi falut az 1910-es vonalhosszabbításkor érte el a Birsigtalbahn, majd 1919-ben Elzász elcsatolásakor Leymen is Franciaországhoz került.
Witterswil
Schindler villamosok és egy Tango Sonnenrain megállóhelyen
2006-ban a BLT és a BVB (Basler Verkehrs-Betriebe) közösen 60 db Stadler Tango villamos megrendelése mellett döntött. Az első jármű 2008-ban készült el, majd 2009 februárjáig 3 másik követte. A négy villamosból álló nullszériát menetrend szerinti forgalomban tesztelték 2009 őszéig, majd a tesztfázis lezárultával a BLT első körben 15 járművet rendelt a Stadlertől. A második 19 darabos széria szállítása 2015. márciusában kezdődött, az utolsó, összesen 38-adik járművet várhatóan 2016. szeptemberében adják át. A BVB 2012-ben kiszállt a közös járműbeszerzésből.
A Tango villamosok 45 m hosszúak, 75 %-ban alacsonypadlósak, és 94 ülőhely valamint 182 állóhely található bennük. Legnagyobb sebességük 80 km/h.
Villamos a széles mezőkön Sonnenrain és Ettingen között
Ettingen
Különféle összeállítású vonatok Ettingennél
Basel
Immár a városban, mint a "rendes" villamosok - az állatkertnél füves pályán, Heuwaage megállóhelynél, a Jacob Burckhardt Haus mellett és a Basel SBB pályaudvar vágányai felett átívelő hídon.
The Spirit of Tango
Münchenstein
Újra "vidéken". Elektra Birseck megállóhely előtt a villamos közvetlenül a 230-as vasútvonal (Basel–Biel) mellett halad el.
Dornach
A villamos 2009. óta az S3-assal közös peronhoz érkezik, így a Basel felé tartó S-Bahn-ról közvetlenül át lehet szállni a villamosra. Az új hurokvágány rövid kétvágányú "nyakával" egyszerre több szerelvényt is képes befogadni.