albertbahn.hu

Olaszország  ›  Vasútvonalak

Ferrovia Vigezzina: Centovalli-vasút, olaszországi szakasz
Ribellasca - Domodossola
1000 mm

Ssif - Centovalli-vasút

Ribellasca - Domodossola

630-as vonal

Giubiasco - Locarno

FART - Centovalli-vasút

Locarno - Ribellasca


Locarno felé a svájci szakaszon »

Re

Heinz Wienand

Wir, Hannelore + Heinz sind am 14.09.2013 mit dem Lage Maggiore Express gefahren, es war eine wunderschöne Fahrt ab Re bis Stresa, dort mit einem Ausflugsboot über den Lago bis nach Livorno, dort mit der Cento-Vallibahn wieder bis Re.Der Gaststätte am Bahnhof unbedingt einen Besuch abstatten, sehr gutes Essen, nettes Lokal, für Re sehr empfehlenswert.

1 Re állomás. Az SSIF ABe 8/8-as sorozatú motorvonata érkezik Svájc felől.

Re állomás. Az SSIF ABe 8/8-as sorozatú motorvonata érkezik Svájc felől.

Az ABe 4/6 64-es várakozik az állomáson

Az ABe 4/6 64-es várakozik az állomáson

Re főutcáján

Re főutcáján

A torony ablakában virág éldegél

A torony ablakában virág éldegél

Heinz Wienand

Die Basilika ist sehr sehenswert. Wir, Hannelore + Heinz
haben am 15.06.2013 dort einer Taufzeremonie beigewohnt.Dem Taufkind dauerte es wohl zu lange, es verschlief die meiste Zeit.
(ps. im Kommentar zum Bahnhof RE muss es natürlich heissen, mit dem Schiff bis Locarno und nicht Livorno. sorry.

1 A Madonna del Sangue bazilika

A Madonna del Sangue bazilika

A Madonna del Sangue bazilika

A Madonna del Sangue bazilika

A Madonna del Sangue bazilika

A Madonna del Sangue bazilika

A Madonna del Sangue bazilika

A Madonna del Sangue bazilika

Re legfontosabb látványossága a Madonna del Sangue (Vérző Madonna) bazilika. A falu egy 1494-ben történt csoda nyomán vált Mária-kegyhellyé. Ekkor egy fiú kővel megdobta a Szoptató Madonna képét. Másnap a képen keletkezett sérülésből vér kezdett szivárogni, és 20 napig változó intenzitással folyt. Ma az 1600-as évek elején épült kis templomban egy ampullában őriznek egy keveset a vérből.
A XVII. századi templom szinte a nagy bazilika oldalába tapasztott fecskefészeknek tűnik, pedig ez utóbbi sokkal később, 1922 és 1958 között épült.

A Madonna del Sangue bazilika

A Madonna del Sangue bazilika

A Melezzo Re-nél

A Melezzo Re-nél

Egy kis híd ível át rajta, alatta ijesztő mélység...

Egy kis híd ível át rajta, alatta ijesztő mélység...

Re után:
ABe 6/6-os közeledik Domodossola felől

Re után:
ABe 6/6-os közeledik Domodossola felől

Masera

ABe 8/8 halad Masera felé két kocsival. A Trontano felől ereszkedő vonatból fényképezve

ABe 8/8 halad Masera felé két kocsival. A Trontano felől ereszkedő vonatból fényképezve

Megérkezett Masera állomásra, ahol bevár bennünket

Megérkezett Masera állomásra, ahol bevár bennünket

Domo Vigezzina

Két ABe 6/6-os és egy régi ABDe 4/4-es (?) áll a fűtőház előtt

Két ABe 6/6-os és egy régi ABDe 4/4-es (?) áll a fűtőház előtt

Két ABe 6/6-os és egy régi ABDe 4/4-es (?) áll a fűtőház előtt

Két ABe 6/6-os és egy régi ABDe 4/4-es (?) áll a fűtőház előtt

Egy másik alkalommal egy ABe 8/8 P panoráma-motorvonat mutatkozik. Gyártók: Officine Ferroviaire Veronesi, Skoda.

Egy másik alkalommal egy ABe 8/8 P panoráma-motorvonat mutatkozik. Gyártók: Officine Ferroviaire Veronesi, Skoda.

Domodossola

Domodossola földalatti állomása

Domodossola földalatti állomása

A Centovalli-vasút Domodossola pályaudvara alatt egy rövidke alagútban végződik, 267 m-es tengerszint feletti magasságban. Az 1961-ben épült aluljáróból lépcsőn illetve liften lehet feljutni a pályaudvar 12 vágányához.


« Domodossola FS-pályaudvara

Hozzászólás írásához kérem, jelentkezzen be!