albertbahn.hu

Magyarország  ›  A sínek mentén

Látnivalók Esztergomban

H5 Szentendrei HÉV (BKV)

Szentendre – Budapest-Batthyány tér

2-es számú vasútvonal

Budapest – Esztergom

Esztergom vasútállomás »

Esztergom látképe a Duna párkányi oldaláról.
A képet a Bazilika uralja.

Esztergom látképe a Duna párkányi oldaláról.
A képet a Bazilika uralja.

    Johann Meixner bronz domborműve a Bazilika belső terében

    Johann Meixner bronz domborműve a Bazilika belső terében

      A bazilika mellett, az északi bástyán áll Melocco Miklós műve, a Szent István megkoronázása.

      A bazilika mellett, az északi bástyán áll Melocco Miklós műve, a Szent István megkoronázása.

        Az esztergomi bazilika és Melocco Miklós szobra, a Szent István megkoronázása

        Az esztergomi Bazilika - azaz a Mennyekbe Felvett Boldogságos Szűz Mária és Szent Adalbert Templom - Magyarország legnagyobb temploma. 1822-től 1869-ig épült az esztergomi várhegyen. Mellé eredetileg egy egész egyházi komplexumot terveztek, mely aztán nem valósult meg.

        Egy másik jelentős mű a Mária Valéria híd. Esztergom és a Szlovákiához tartozó Párkány közt teremt kapcsolatot.

        Egy másik jelentős mű a Mária Valéria híd. Esztergom és a Szlovákiához tartozó Párkány közt teremt kapcsolatot.

          Egy másik jelentős mű a Mária Valéria híd. Esztergom és a Szlovákiához tartozó Párkány közt teremt kapcsolatot.

          Egy másik jelentős mű a Mária Valéria híd. Esztergom és a Szlovákiához tartozó Párkány közt teremt kapcsolatot.

            A híd feljárata az esztergomi oldalon

            A híd feljárata az esztergomi oldalon

              Régi magyar címer és egy kis tábla: Újjáépült 2001

              Régi magyar címer és egy kis tábla: Újjáépült 2001

                Egy másik jelentős mű a Mária Valéria híd. Esztergom és a Szlovákiához tartozó Párkány közt teremt kapcsolatot.

                A Mária Valéria hidat eredetileg 1895-ben adták át. Nevét Ferenc József császár lányáról kapta. Először 1919-ben robbantották fel egy nyílását, ez később újjáépült. Majd 1944-ben a visszavonuló német csapatok robbantották fel a három középső nyílást. A két szélső hídszerkezet 56 évig állt magában. A híd végül 2000. és 2001. között épülhetett újjá. 2001. október 11-én avatta fel Orbán Viktor, Magyarország és Mikulás Dzurinda, Szlovákia miniszterelnöke.

                Hozzászólás írásához kérem, jelentkezzen be!