albertbahn.hu

Magyarország  ›  A sínek mentén

Az Olasz Államvasutak (FS) E492-es sorozatú mozdonyának bemutatója
Budapest-Nyugati Pu., 2001. március 8.

« Budapest-Nyugati Pu.


Az FS E492 004-es villamos mozdonya

Az FS E492 004-es villamos mozdonya

Az FS E492 004-es villamos mozdonya

Az FS E492 004-es villamos mozdonya

Az FS E492 004-es villamos mozdonya

Az FS E492 004-es villamos mozdonya

Az FS E492 004-es villamos mozdonya

Az FS E492 004-es villamos mozdonya

Az FS E492 004-es villamos mozdonya

Az FS E492 004-es villamos mozdonya

Az FS E492 004-es villamos mozdonya

Az FS E492 004-es villamos mozdonya

A vezetőálláson

A vezetőálláson

Az FS E492 004-es villamos mozdonya

A 80-as években a szardíniai vasútvonalak villamosítását tervezték - az FS többi vonalán alkalmazott 3 kV egyenáramú helyett 25kV 50Hz-es áltóáramú rendszerben. 1986 és 1990 között FIAT-Ansaldo-kivitelezésben 25 mozdony készült el a villamosítandó vonalak számára, 19 db 491-es és 6 db 492-es sorozatú. Az E491-esek legnagyobb sebessége 140, míg az E492-eseké 160 km/h. Mivel a villamosításra mégsem került sor, az FS kénytelen volt ezen mozdonyokat tárolni, míg döntés nem születik további sorsukról, hiszen a korábban 3 kV egyenárammal villamosított vonalakon használhatatlanok. Néhány próbamenettől eltekintve a mozdonyok sohasem futottak.
Egy mozdony, a 492 004-es, 2001 tavaszán Magyarországra érkezett. A MÁV szándékozott mind a 25 példányt megvásárolni, amennyiben a próbák sikeresek lesznek, és a járművek ára nem haladja meg a V43-as átépítéséét. A mozdonyok a Budapest-Székesfehérvár-Szombathely és a Budapest-Hegyeshalom vonalon jártak volna, így ezeken a vonalakon is próbálták a mintapéldányt. 3 hónapig tartottak a próbafutások, végül - a próbák sikertelensége miatt - a MÁV nem vásárolta meg őket.
A mozdonyok értékesítésére tett sikertelen kísérletek után végül csak az elbontás maradt az egyetlen opció. A 25 darabos szériából egyet, a 491 011-est a Fondazione FS őriz meg az utókor számára.

A kép még a bemutató előtt készült, a Ferencvárosi Pu. villamosmozdony-javító csarnokában

A kép még a bemutató előtt készült, a Ferencvárosi Pu. villamosmozdony-javító csarnokában

A kép még a bemutató előtt készült, a Ferencvárosi Pu. villamosmozdony-javító csarnokában

A kép még a bemutató előtt készült, a Ferencvárosi Pu. villamosmozdony-javító csarnokában

Ez a két kép még a bemutató előtt készült, a Ferencvárosi Pu. villamosmozdony-javító csarnokában.

Hozzászólás írásához kérem, jelentkezzen be!