albertbahn.hu

Magyarország  ›  Vasútvonalak

80-as számú vasútvonal
Miskolc - Szerencs

80-as számú vasútvonal

Szerencs - Nyíregyháza ág

80-as számú vasútvonal

Miskolc - Szerencs szakasz

Miskolc - Felsőzsolca szakasz

RCH-Taurus tehervonatot visz át a Sajó-hídon

RCH-Taurus tehervonatot visz át a Sajó-hídon

amagnus

Bocs az amatőr kérdésért, de mit tud a vágánystabilizátor?

albertbahn

Jó volt a kérdés, utána is kellett néznem...
A dinamikus vágánystabilizáció célja, hogy a vágány stabilabban álljon a zúzottkő ágyazatban. Ezzel elkerülhető, hogy csökkenteni kelljen a sebességet (lassújelet kelljen kihelyezni), ill. a pálya hosszabb ideig megőrzi a helyes geometriáját, lassabban használódik el.
Hogy hogyan működik? A gép a vágányt vízszintes irányban (vágánytengelyre merőlegesen) "rázza", miközben felülről nagy, függőleges irányú, statikus terhelésnek teszi ki. Ezáltal az ágyazatot alkotó kövek közelednek egymáshoz, csökken a közöttük lévő üres tér, és a korábbinál több ponton érintkeznek egymással és a talpfákkal.

2 A DS-701-es dinamikus vágánystabilizátor Miskolc felé tart

A DS-701-es dinamikus vágánystabilizátor Miskolc felé tart

A DS-701-es dinamikus vágánystabilizátor Miskolc felé tart

A DS-701-es dinamikus vágánystabilizátor Miskolc felé tart

Az M41 2332-es közelít az 5205-ös gyorssal Sátoraljaújhely felől

Az M41 2332-es közelít az 5205-ös gyorssal Sátoraljaújhely felől

Az M41 2332-es közelít az 5205-ös gyorssal Sátoraljaújhely felől

Az M41 2332-es közelít az 5205-ös gyorssal Sátoraljaújhely felől

655-ös KAMILLA IC, Nyíregyháza - Debrecen - Bp.-Nyugati felé

655-ös KAMILLA IC, Nyíregyháza - Debrecen - Bp.-Nyugati felé

655-ös KAMILLA IC, Nyíregyháza - Debrecen - Bp.-Nyugati felé

655-ös KAMILLA IC, Nyíregyháza - Debrecen - Bp.-Nyugati felé

IC halad át a Sajó-hídon Miskolc felé

IC halad át a Sajó-hídon Miskolc felé

A Sátoraljaújhely felől érkező 5205-ös gyorsvonatot az M41 2335-ös remot Csörgő húzza

A Sátoraljaújhely felől érkező 5205-ös gyorsvonatot az M41 2335-ös remot Csörgő húzza

Pár másodperccel később megjelenik az M41 2334-es is személyvonatával

Pár másodperccel később megjelenik az M41 2334-es is személyvonatával

A V43 1025-ös mozdony személyvonatot gyorsít Felsőzsolca állomásról Miskolc felé

A V43 1025-ös mozdony személyvonatot gyorsít Felsőzsolca állomásról Miskolc felé

Tiszalúc - Taktaharkány szakasz

V63-as mozdony továbbít tehervonatot Szerencs felé

V63-as mozdony továbbít tehervonatot Szerencs felé

A 657-es DÁLIA IC fut Nyíregyháza (- Budapest-Nyugati) felé, vezérlőkocsival a végén

A 657-es DÁLIA IC fut Nyíregyháza (- Budapest-Nyugati) felé, vezérlőkocsival a végén

A 657-es DÁLIA IC fut Nyíregyháza (- Budapest-Nyugati) felé, vezérlőkocsival a végén

A 657-es DÁLIA IC fut Nyíregyháza (- Budapest-Nyugati) felé, vezérlőkocsival a végén

Miskolc-Tiszai Pu. felé tart az 5117-es személy, élén a V43 1030-assal

Miskolc-Tiszai Pu. felé tart az 5117-es személy, élén a V43 1030-assal

Miskolc felé tart a cseh kocsikból kiállított 650-es számú HOLLÓ IC, élén a MÁV 1047 004-es mozdonyával

Miskolc felé tart a cseh kocsikból kiállított 650-es számú HOLLÓ IC, élén a MÁV 1047 004-es mozdonyával

Miskolc felé tart a cseh kocsikból kiállított 650-es számú HOLLÓ IC, élén a MÁV 1047 004-es mozdonyával

Miskolc felé tart a cseh kocsikból kiállított 650-es számú HOLLÓ IC, élén a MÁV 1047 004-es mozdonyával

Miskolc felé tart a cseh kocsikból kiállított 650-es számú HOLLÓ IC, élén a MÁV 1047 004-es mozdonyával

Miskolc felé tart a cseh kocsikból kiállított 650-es számú HOLLÓ IC, élén a MÁV 1047 004-es mozdonyával

10:32-kor jelenik meg a Kárpátalja Expressz, Záhony felé tartva

10:32-kor jelenik meg a Kárpátalja Expressz, Záhony felé tartva

A vonatot a tervekkel ellentétben az M61 001-es Nohab húzta. Ezért egy villamos vonatfűtő kocsit is be kellett sorolni.

A vonatot a tervekkel ellentétben az M61 001-es Nohab húzta. Ezért egy villamos vonatfűtő kocsit is be kellett sorolni.

A Takta partján fut különvonatával az 1-es Nohab

A Takta partján fut különvonatával az 1-es Nohab

amagnus

Impozáns, egyszer jó lenne utazni vele :)

albertbahn

Kíváncsi leszek, hogy lesz-e jövőre is. Mondjuk a "rokona", a Székely Gyors talán még izgalmasabb.

2 Teljes hosszában a Kárpátalja Expressz

Teljes hosszában a Kárpátalja Expressz

A Kárpátalja Expressz nevű különvonat először 2010 március 19-én indult a budapesti Nyugati pályaudvarról, majd az Ukrajnához tartozó Kárpátalja határral párhuzamosan futó normál nyomtávú vasútvonalainak bejárása után 20-án, Románia érintésével tért vissza Budapestre. Eredetileg a 2761 017-es pályaszámú (120 km/h gyors, villamos vonatfűtéssel rendelkező) Nohab dízelmozdony húzta volna, azonban műszaki hiba miatt ez a mozdony az utolsó pillanatban mégsem vállalhatta a hosszú utat. Helyette az M61 001-es vitte a szerelvényt.

Nyíregyháza felé a 80-as vonalon »


Hozzászólás írásához kérem, jelentkezzen be!