albertbahn.hu

Luxemburg  ›  Állomások, pályaudvarok

Luxembourg pályaudvara

Ez a szép épület nem templom, hanem Luxembourg főpályaudvara.

Ez a szép épület nem templom, hanem Luxembourg főpályaudvara.

A pályaudvar neobarokk épülete 1913-ban készült el.

A pályaudvar neobarokk épülete 1913-ban készült el.

A CFL 2000-es sorozatú kétrészes villamos motorvonata (25 kV 50 Hz) áll a pályaudvaron.

A CFL 2000-es sorozatú kétrészes villamos motorvonata (25 kV 50 Hz) áll a pályaudvaron.

A Belga Nemzeti Vasúttársaság (SNCB/NMBS) két csatolt AM 96-os IC-motorvonata (3 kV =) vár az indulásra.

A Belga Nemzeti Vasúttársaság (SNCB/NMBS) két csatolt AM 96-os IC-motorvonata (3 kV =) vár az indulásra.

Itt látszik, hogy két vonategységből hogy lesz átjárható vonat (a vezetőállást belül félre lehet hajtani az útból).

Itt látszik, hogy két vonategységből hogy lesz átjárható vonat (a vezetőállást belül félre lehet hajtani az útból).

A luxemburgi vasutakat a 25 kV 50 Hz-es áramrendszerben villamosították. Ez alól csak az 50-es számú Luxembourg - Kleinbettingen (-Brüsszel) vonal a kivétel, melyen 3000 V egyenáram uralkodik. Ezért találkozhatunk a luxembourgi pályaudvaron gyakran tisztán 3 kV egyenáramú járművekkel.

Ez itt a CFL egy régebbi, 900-as sorozatú dízelmozdonya (psz.: 906). Ezeket a gépeket még az 50-es években gyártották.

Ez itt a CFL egy régebbi, 900-as sorozatú dízelmozdonya (psz.: 906). Ezeket a gépeket még az 50-es években gyártották.

A 2007-es motorvonat az előbbi dízel mellett

A 2007-es motorvonat az előbbi dízel mellett

A CFL 2100-as sorozatú, 2106-os pályaszámú Coradia A TER dízelmotorkocsija

A CFL 2100-as sorozatú, 2106-os pályaszámú Coradia A TER dízelmotorkocsija

A CFL 2100-as sorozatú, 2106-os pályaszámú Coradia A TER dízelmotorkocsija

A CFL 2100-as sorozatú, 2106-os pályaszámú Coradia A TER dízelmotorkocsija

A Francia Nemzeti Vasúttársaság (SNCF) BB 15000-es sorozatú (psz.: 15024) mozdonya érkezik gyorsvonatával.

A Francia Nemzeti Vasúttársaság (SNCF) BB 15000-es sorozatú (psz.: 15024) mozdonya érkezik gyorsvonatával.

A Francia Nemzeti Vasúttársaság (SNCF) BB 15000-es sorozatú (psz.: 15024) mozdonya érkezik gyorsvonatával.

A Francia Nemzeti Vasúttársaság (SNCF) BB 15000-es sorozatú (psz.: 15024) mozdonya érkezik gyorsvonatával.

Itt meg észak felől jön egy másik gyorsvonat a CFL 3003-as számú villanymozdonya húzza.

Itt meg észak felől jön egy másik gyorsvonat a CFL 3003-as számú villanymozdonya húzza.

A CFL 3000-es sorozata ugyanazt a mozdonytípust jelenti, mint az SNCB/NMBS 13-as sorozata.

A CFL 3000-es sorozata ugyanazt a mozdonytípust jelenti, mint az SNCB/NMBS 13-as sorozata.

Megérkezett a 3003-as.

Megérkezett a 3003-as.

Az SNCF Z 24500-as sorozatú, kétáramnemű (1,5 kV = / 25 kV 50 Hz), Coradia Duplex típusú emeletes TER vonata éppen most érkezett.

Az SNCF Z 24500-as sorozatú, kétáramnemű (1,5 kV = / 25 kV 50 Hz), Coradia Duplex típusú emeletes TER vonata éppen most érkezett.

Egy másik Z 24500-as a pályaudvar déli kijáratánál

Egy másik Z 24500-as a pályaudvar déli kijáratánál

A Deutsche Bahn is képviselteti magát. Itt egy 628.4-es sorozatú kétrészes dízelmotorvonattal...

A Deutsche Bahn is képviselteti magát. Itt egy 628.4-es sorozatú kétrészes dízelmotorvonattal...

...itt pedig a 181 213-as kétáramnemű (15 kV 16,7 Hz / 25 kV 50 Hz) mozdonnyal.

...itt pedig a 181 213-as kétáramnemű (15 kV 16,7 Hz / 25 kV 50 Hz) mozdonnyal.

A 181 213-as mozdony a Saar nevet viseli.

A 181 213-as mozdony a Saar nevet viseli.

Az SNCF Z 11500-as sorozatú TER motorvonata, csatolva a CFL hasonló, 2000-es sorozatú motorvonatával.

Az SNCF Z 11500-as sorozatú TER motorvonata, csatolva a CFL hasonló, 2000-es sorozatú motorvonatával.

3 CFL-mozdony ácsorog a ködben. Az innenső egy 1100-as sorozatú dízelmozdony (psz.: 1103). A középső egy régebbi dízel...

3 CFL-mozdony ácsorog a ködben. Az innenső egy 1100-as sorozatú dízelmozdony (psz.: 1103). A középső egy régebbi dízel...

...a másik végén meg a 185 523-as kétáramnemű villanymozdony található. Ő húzza a csapatot.

...a másik végén meg a 185 523-as kétáramnemű villanymozdony található. Ő húzza a csapatot.

A CFL hat 185-ös sorozatú mozdonyt bérelt az Angel Trains-től.

A CFL hat 185-ös sorozatú mozdonyt bérelt az Angel Trains-től.

A DB 181 222-ese most érkezett egy német IC-vel.

A DB 181 222-ese most érkezett egy német IC-vel.

Itt pedig két 1800-as sorozatú CFL-dízel húz egy tehervonatot. Elől az 1802-es jön.

Itt pedig két 1800-as sorozatú CFL-dízel húz egy tehervonatot. Elől az 1802-es jön.

Itt egy francia BB 16500-as (16794) látható TER-ingavonatával. Ez a sorozat utolsónak legyártott példánya.

Itt egy francia BB 16500-as (16794) látható TER-ingavonatával. Ez a sorozat utolsónak legyártott példánya.

Végszóra megérkezik a 4003-as villanymozdony a "hozzá való" emeletes személyvonattal.

Végszóra megérkezik a 4003-as villanymozdony a "hozzá való" emeletes személyvonattal.

Ez pedig már az én vonatom, az EC 91. Az SNCB/NMBS egy 20-as sorozatú (2013) mozdonya húzza.

Ez pedig már az én vonatom, az EC 91. Az SNCB/NMBS egy 20-as sorozatú (2013) mozdonya húzza.

Ettelbruck felé a 10-es vonalon »

Hozzászólás írásához kérem, jelentkezzen be!