albertbahn.hu

Svájc  ›  Vasútvonalak

Matterhorn Gotthard Bahn
Göschenen - Andermatt szakasz (Schöllenenbahn)
1000 mm

600-as vonal - Gotthardbahn Nordrampe

Arth-Goldau - Göschenen

MGB Schöllenenbahn

Göschenen - Andermatt

MGB Furka-Oberalp Bahn

Brig - Andermatt - Disentis

« Átszállás a Gotthardbahn-ra (Arth-Goldau - Göschenen szakasz)

Göschenen

Már az MGB kötelékében, de vegyes színekben készül az indulásra az ingavonat Andermatt felé.

Már az MGB kötelékében, de vegyes színekben készül az indulásra az ingavonat Andermatt felé.

    Deh 4/4 II-es poggyászmotorkocsi tolja, még az FO logójával.

    Deh 4/4 II-es poggyászmotorkocsi tolja, még az FO logójával.

    Göschenen végállomásra tartó vonat halad át a Steinern viadukton. Élén egy Deh 4/4 I-es.

    Göschenen végállomásra tartó vonat halad át a Steinern viadukton. Élén egy Deh 4/4 I-es.

    Majd megérkezik az állomásra.

    Majd megérkezik az állomásra.

    Már az MGB kötelékében, de vegyes színekben készül az indulásra az ingavonat Andermatt felé. Deh 4/4 II-es poggyászmotorkocsi tolja, még az FO logójával.
    Göschenen felé tartó vonat halad át a Steinern viadukton, majd megérkezik az állomásra. Élén egy Deh 4/4 I-es.

    Téli pihenőjüket töltik a Dampfbahn Furka Bergstrecke (DFB) személykocsijai Göschenen átrakón.

    Téli pihenőjüket töltik a Dampfbahn Furka Bergstrecke (DFB) személykocsijai Göschenen átrakón.

      Út a Schöllenen-szurdokon át

      Út a Schöllenen-szurdokon át

        Vízesés a Teufelsbrücke közelében

        Vízesés a Teufelsbrücke közelében

          Téli pihenőjüket töltik a Dampfbahn Furka Bergstrecke (DFB) személykocsijai Göschenen átrakón.
          Út a Schöllenen-szurdokon át és vízesés a Teufelsbrücke közelében.

          Gondolta volna az ördög, hogy még ide is lehet vasutat építeni! Pedig a Gotthard-vasutat Andermattal összekötő vonal már 1917-ben, 8 évvel a Furka-Oberalp vasút előtt elkészült. A 3,7 km hosszú, szinte végig fogasléces pálya 330 méteres szintkülönbséget hidal át, a legmeredekebb szakasz 179 ezrelékes.

          Teufelsbrücke

          Ingavonat halad át a viadukton Göschenen felé, és eltűnik a 306 m hosszú Brüggwald-alagútban.

          Ingavonat halad át a viadukton Göschenen felé, és eltűnik a 306 m hosszú Brüggwald-alagútban.

          Ingavonat halad át a viadukton Göschenen felé, és eltűnik a 306 m hosszú Brüggwald-alagútban.

          Ingavonat halad át a viadukton Göschenen felé, és eltűnik a 306 m hosszú Brüggwald-alagútban.

            Ingavonat halad át a viadukton Göschenen felé, és eltűnik a 306 m hosszú Brüggwald-alagútban.

            Ingavonat halad át a viadukton Göschenen felé, és eltűnik a 306 m hosszú Brüggwald-alagútban.

              Egy hasonló jelenet télen

              Egy hasonló jelenet télen

                Egy hasonló jelenet télen

                Egy hasonló jelenet télen

                  A vonatablakból jól látszik a második és a harmadik Teufelsbrücke (Ördög híd).

                  A vonatablakból jól látszik a második és a harmadik Teufelsbrücke (Ördög híd).

                    Sziklába faragott történelem:
az 1899-ben állított Szuvorov-emlékmű

                    Sziklába faragott történelem:
                    az 1899-ben állított Szuvorov-emlékmű

                      Ingavonat halad át a viadukton Göschenen felé, és eltűnik a 306 m hosszú Brüggwald-alagútban.
                      A vonatablakból jól látszik a második és a harmadik Teufelsbrücke (Ördög híd). Mellette található az 1899-ben állított Szuvorov-emlékmű.

                      Andermatt

                      Andermatt állomásról indul a vonat Göschenen irányába.

                      Andermatt állomásról indul a vonat Göschenen irányába.

                      ...és eltűnik a havazásban a szurdok felé.

                      ...és eltűnik a havazásban a szurdok felé.

                      Andermatt állomásról indul a vonat Göschenen irányába, és eltűnik a havazásban a szurdok felé.

                      Átszállás a Furka-Oberalp Bahn-ra (Brig - Andermatt - Disentis) »

                      Hozzászólás írásához kérem, jelentkezzen be!