Skanzenvasút Szentendrei Szabadtéri Néprajzi Múzeum
Skanzenvasút
Szentendrei Szabadtéri Néprajzi Múzeum
H5 Szentendrei HÉV (BKV)
Szentendre – Budapest-Batthyány tér
A szentendrei Skanzen normál nyomtávú vasútvonala 2009. április 8-án nyílt meg, azóta a MÁV Nosztalgia Kft. üzemelteti. A 6 megállót érintő (ebből 2 csúcsfordító), 2115 m hosszú utat a vonat közel fél óra alatt teszi meg, 15 km/h-s legnagyobb sebességgel. Hogy a múzeumvasúton szolgálatot teljesítő két, BCmot sorozatú dízelmotorkocsi számára ne okozzon gondot a rendkívül alacsony sebesség és a meredek szakaszok leküzdése (a legnagyobb emelkedés 34 ezrelék!), a járművek a felújítás során új sebességváltót kaptak.
Vasútállomás
A Skanzen fogadóépülete Mezőhegyes állomásépületét idézi meg. A BCmot 468-as motorkocsi MÁV szabványú vasbeton kerítés (H típus) mögött pihen.
A BCmot 422-es és a 468-as a végállomáson. A 422-es nemrég érkezett, még szállnak le utasok.
Kovácsműhely
Pünkösdvasárnap alkalmából csatolva érkezik a két motorkocsi Kovácsműhely megállóhelyre, majd irányváltás után továbbhalad Sztaravoda-patak felé.
Az "alföldi mezőváros" péksége előtt halad el a 422-es pályaszámú motorkocsi, majd továbbhalad Kovácsműhely csúcsfordító felé.
Házak, templomok, ünnepek
A dusnoki szélmalomnál halad el a vonat
Sztaravoda-patak
Akácvirág-baldachin alatt ereszkedik a vonat Sztaravoda-patak csúcsfordító-megállóhelyre
Vízimalom megállóhelynél és a "Felső-Tiszavidéken"