albertbahn.hu

Magyarország  ›  A sínek mentén

Bemutatkozik a MÁV 1047-es sorozatú mozdonya
Budapest - Nyugati Pu., 2002. április 3.

« Budapest - Nyugati Pu.

A MÁV első 1047-es sorozatú mozdonya

A MÁV első 1047-es sorozatú mozdonya

A MÁV első 1047-es sorozatú mozdonya

A MÁV első 1047-es sorozatú mozdonya

A MÁV első 1047-es sorozatú mozdonya

A MÁV első 1047-es sorozatú mozdonya

A MÁV első 1047-es sorozatú mozdonya

A MÁV első 1047-es sorozatú mozdonya

2002. április 3-án mutatták be a MÁV új mozdonyát. A Siemens ES64 U2-V4 típusú mozdony a MÁV-nál 1047-es sorozatszámot kapott. A MÁV 10 ilyen járművet vásárolt (a GySEV 5-öt). Az első Taurus, az 1047 001-es 2002. március 26-án érkezett meg Magyarországra. Az 1047-es sorozat a MÁV első olyan villamos mozdonya, amely a magyar 25 kV 50 Hz-es mellett az osztrák-német 15 kV 16,7 Hz-es áramrendszerben is használható, így nyugat felé is átlépheti a határt.
A MÁV-mozdonyok legnagyobb engedélyezett sebessége 160 km/h, mivel az ennél gyorsabb tempót lehetővé tevő LZB vonatbefolyásoló rendszert nem telepítették rajtuk (a GySEV járművein viszont van LZB).
Az utolsó MÁV-Taurus (1047 010) és a GySEV által rendelt utolsó mozdony (1047 505) 2002. november végén érkezett meg. A 2002. december 15-i menetrendváltás óta menetrend szerint közlekednek.

A vezetőálláson

A vezetőálláson

A vezetőálláson

A vezetőálláson

A MÁV első 1047-es sorozatú mozdonya

A MÁV első 1047-es sorozatú mozdonya

A MÁV első 1047-es sorozatú mozdonya

A MÁV első 1047-es sorozatú mozdonya

A MÁV első 1047-es sorozatú mozdonya

A MÁV első 1047-es sorozatú mozdonya

A MÁV első 1047-es sorozatú mozdonya

A MÁV első 1047-es sorozatú mozdonya

Hozzászólás írásához kérem, jelentkezzen be!